Titanic, už je to sto let ..

15.04.2012 07:21

 

Vážení přátelé,

dnes, 15.dubna 2012 je to přesně sto let od doby, kdy se zavřely vody severního Atlantiku nad legendou jménem Titanic. Je mou povinností si tuto událost připomenout více, než kdy jindy. Vlastně ani nevím co mám psát, jen vím, že mám nepopsatelný a divný pocit. Nebylo mi souzeno žít se v době Titaniku, ale bylo mi souzeno žít v době jeho největšího výročí. V době od roku 2009, kdy to bylo sto let od položení kýlu. V době roku 2011, kdy to bylo sto let od spuštění na vodu. Ale především v roce 2012, kdy je to sto let od potopení. Tato událost není jen podnět k zamyšlení nad tím kolik lidí tenkrát zemřelo či proč se Titanic potopil. Tato událost je podnětem k tomu, aby jsme se zamysleli nad dnešní dobou. Nad tím jak výrazně se za těch sto let změnila doba. Jak se změnili lidé. Jsou to už dva roky co mě osud Titaniku zachvátil natolik, že dnes už si mohu říkat odborník. Tehdy jsem si po dlouhé době pustila film od Jamese Camerona a shlédla jsem ho za dva dny asi pětkrát. Začaly mě zajímat fakta a jak se věci tehdy skutečně děly. Začala jsem číst články, knížky, noviny, ukládat fotografie. Pořídila jsem si model Titaniku, který dávám dohromady. jednoduše řečeno, nic jiného mě nezajímalo. Ve škole jsem četla Miloše Hubáčka místo abych dávala pozor na hodině. Vynechávala jsem tréniniky atletiky jen kvůli tomu, abych se mohla věnovat Titaniku. No a jak to šlo dál, věděla jsem, že jsem si našla něco co mě už nikdy nepustí. Třeba je to osud, že jsem se o Titanic začala zajímat dva roky před stým výročím potopení. Za tu doby jsem nasbírala mnoho informací e kterými pracuji pořád a neustále. Až dnes v brzkých raních hodinách povztanu, zasalutuju nad vlajkou White Star Line a budu držet minutu ticha, ovládne mě ten krásný, ale zároveň hrozný pocit. Nedokážu ho sama popsat. Chtěla bych jen říct poslední věc. Ať už se o Titanic zajímáte jako já, ať už ho milujete jako já a nebo také ne, važte si ho, protože on je symbolem toho, že i sebemenší věcička na světě, která vám příjde nedůležitá by se měla prověřit a neodkládat na jindy.

V Mostě dne 15.dubna 2012                                                                                                                                                                                         Veronika Zajícová - autorka projektu Titanic Prezentation; odborník na RMS Titanic


Titanic Prezentation .. jen krůček od minulosti ..